خانه / درباره ما

درباره ما

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قرآن و وظیفه ما:

«وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ‏ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوبِ‏ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ وَ أَحْسِنُوا تِلَاوَتَهُ فَإِنَّهُ أَنْفَعُ الْقَصَصِ‏ وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمِهِ كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِي لَا يَسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ‏ بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيْهِ أَعْظَمُ‏ وَ الْحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ‏ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَم‏». (نهج البلاغة للصبحي صالح، ص: 164)

و قرآن را بياموزيد، كه بهترين گفتار است، و آن را نيك بفهميد كه بهار دل‏هاست و از نور آن شفا و بهبودى خواهيد كه شفاى سينه ‏هاى بيمار است، و قرآن را نيكو تلاوت كنيد كه سود بخش‏ترين داستان‏هاست، زيرا عالمى كه به غير علم خود عمل كند، چونان جاهل سرگردانى است كه از بيمارى نادانى شفا نخواهد گرفت، بلكه حجّت بر او قويترو حسرت و اندوه بر او استوارتر و در پيشگاه خدا سزاوارتر به نكوهش است. (ترجمه دشتى، ص: 211)

وظیفه والدین نسبت به تعلیم قرآن به فرزندانشان

امام علی ع: وَ حَقُّ الوَلَدِ عَلَى الوالِدِ أن يُحَسِّنَ اِسمَهُ وَ يُحَسِّنَ اَدَبَه ُ، و يُعَلِّمَهُ القُرآنَ. (نهج البلاغة صبحی صالح، ص546 ، حكمت 399)

حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به او بياموزد.

سیره امام علی ع در آموزش قرآن به فرزندش در نوجوانی:

فرازی از وصیت امام علی ع به فرزندش امام حسن ع: وَ رَأَيْتُ حَيْثُ عَنَانِي مِنْ أَمْرِكَ مَا يَعْنِي الْوَالِدَ الشَّفِيقَ، وَ أَجْمَعْتُ عَلَيْهِ مِنْ أَدَبِكَ أَنْ يَكُونَ ذلِكَ وَ أَنْتَ مُقْبِلُ الْعُمُرِ وَ مُقْتَبِلُ الدَّهْرِ، ذُونِيَّةٍ سَلِيمَةٍ وَ نَفْسٍ صَافِيَةٍ، وَ أَنْ أَبْتَدِئَكَ بِتَعْلِيمِ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ تَأْوِيلِهِ، وَ شَرَائِعِ الْإِسْلاَمِ وَ أَحْكَامِهِ، وَ حَلاَلِهِ وَ حَرَامِهِ، لاَ أُجَاوِزُ ذلِكَ بِكَ إِلَى غَيْرِهِ. (نهج البلاغه، نامه 31)

و چون به تربیت تو، همچون پدری مهربان عنایت داشتم و بر تربیت تو همت گماشتم، بهتر آن دیدم که این عنایت و توجه در این هنگام باشد که تو در عنفوان جوانی هستی و روزهای آغازین زندگانی­ات را میگذرانی و نیتی سالم و نفسی پاک داری و مناسب دانستم که نخست کتاب خدا و تاویل آن را به تو بیاموزم و قوانین و احکام اسلام و حلال و حرام آن را برایت بگویم و از این امور به چیز دیگری نپردازم.

تاثیر آموزش قرآن در سن نوجوانی و جوانی

حدیث امام صادق ع: مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الكِرامِ البَرَرَةِ، وَ كانَ القُرآنُ حَجيزا عَنهُ يَومَ القيامَةِ. (كافى، ط-الاسلامیه، ج 2، ص 603)

هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود.

آموزش قرآن یعنی آموزش جامع (قرائت ، تدبر، حفظ و تمسک)

دعای امام صادق (ع) در وقت تلاوت قرآن: … اللَّهُمَّ إِنِّي نَشَرْتُ عَهْدَكَ وَ كِتَابَكَ اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَظَرِي فِيهِ عِبَادَةً وَ قِرَاءَتِي تَفَكُّراً وَ فِكْرِي اعْتِبَاراً وَ اجْعَلْنِي مِمَّنِ اتَّعَظَ بِبَيَانِ مَوَاعِظِكَ فِيهِ وَ اجْتَنَبَ مَعَاصِيَكَ وَ لَا تَطْبَعْ عِنْدَ قِرَاءَتِي كِتَابَكَ عَلَى قَلْبِي وَ لَا عَلَى سَمْعِي وَ لَا تَجْعَلْ عَلَى بَصَرِي غِشَاوَةً وَ لَا تَجْعَلْ قِرَاءَتِي قِرَاءَةً لَا تَدَبُّرَ فِيهَا  بَلِ اجْعَلْنِي أَتَدَبَّرُ آيَاتِهِ وَ أَحْكَامَهُ آخِذاً بِشَرَائِعِ دِينِكَ وَ لَا تَجْعَلْ نَظَرِي فِيهِ غَفْلَةً وَ لَا قِرَاءَتِي هَذْرَمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الرَّحِيم‏.

خدايا، عهدنامه و كتابت را گشودم. خدايا، پس نگاه من را به آن عبادت و خواندنم را انديشيدن و انديشيدنم را مايه‌ى عبرت قرار ده و از كسانى بگردان كه از بيان پندهاى آن، پند آموخته و از گناهان پرهيز كنم و هنگام قرائت كتابت بر دل و گوشم مهر و بر ديده‌ام پرده منه و قرائتم را بى‌تدبر مگردان، بلكه چنانم كن كه در آيات و احكام آن تدبر نموده و مقرّرات دينت را بگيرم [و بدان عمل كنم] و نگاه من به آن را غفلت‌آميز و قرائتم را تند و باشتاب مكن، به راستى كه تو مهرورز و مهربانی.

امام خمینی ره:

«مطلوب در تلاوت قرآن شریف آن است که دراعماق قلب انسان تأثیر کند و باطن انسان صورت کلام الهی گردد، و از مرتبه ی ملکه به مرتبه تحقق رسد» شرح چهل حدیث: ص498.

کسی که تفکر و تدبر در معانی قرآن داشته باشد، در قلب او اثر خواهد کرد، و کم کم به مقام متقین می رسد، و اگر توفیق الهی شامل حالش شود، از آن مقام نیز بگذرد و هر یک از اعضا و جوارح و قوای آن آیه ای از آیات الهیه شود. شرح چهل حدیث قرآن: ص500.

امام خامنه ای :

ما معتقديم همه‌ى آحاد جامعه بايد با قرآن ارتباط برقرار كنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر كنند. آنچه كه ما را به حقايق نورانى ميرساند، تدبر در قرآن است. ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

 

سخن مدیر مسئول:

در اینکه قرآن، کتاب هدایت­گر آسمانی و نسخه سعادت جاودانی است، شکی نیست! اما چگونه می­توان به این هدایت و سعادت، دست یافت؟ از دیرباز شیوه­ها و روش­های مختلف و متنوعی در آموزش قرآن تجربه شده است، اما کدام روش در آموزش قرآن، به حق نزدیک تر است و ما را بهتر و سریعتر به غرض قرآن می­رساند؟

حفظ و قرائت و تجوید و تلاوت و ترجمه و مفاهیم و تفسیر و تدبر و علوم قرآن و هنرهای قرآنی و ده­ها موضوع و فعالیت دیگر در دست آموزش بوده و هست. در این تکثر و تنوع فعالیت­ها، فرزندمان را در کدام کلاس بنشانیم و بر کدام شیوه جهت­دهی کنیم؟

به یقین، بهترین شیوه آموزش، آن شیوه­ای است که ما را به هدایت و حکمت قرآن بهتر و بیشتر برساند و در زندگی دنیوی ما کاربرد داشته باشد تا بتواند سعادت آخرت را رقم بزند. همان شیوه­ای که شیوه پیامبر خدا ص و عترت پاکش در آموزش قرآن کریم بوده است.

در این شیوه، هدف از آموزش قرآن، پرچم آموزش خواهد بود و همیشه مسیر آموزش با این پرچم تنظیم می­گردد. در این شیوه هر یک از فعالیت­های قرآنی اعم از قرائت و حفظ و ترجمه و تدبر، جایگاه خود را می­یابد و هر کدام مانند قطعه­ای در یک پازل کلی ایفای نقش می­کنند.

در این شیوه از سرعت افراطی و یا هیجانات کاذب دوری می­شود و از تعمیق و تفسیر غیر ضروری و بیانات ناکارآمد اجتناب می­گردد. در این شیوه، اکراه و اجبار معنا ندارد و اشتیاق و اندیشه آگاهانه است که به قرآن­آموز جهت­دهی می­کند.

این شیوه، «آموزش جامع قرآن کریم با رویکرد تدبر» نام دارد که مختصات اصلی آن عبارتند از:

  • غرض محوری و هدف­داری: هر سوره یک غرض مضخص دارد؛ خدای حکیم می­خواهد که انسان با رسیدن به غرض سوره، خود را از ظلمت به سمت نور حرکت دهد. این همان هدایت وحیانی بر پایه معرفت قرآنی است.
  • ساختارمندی و روش­داری: هر سوره از ساختاری حکیمانه و هدفمند برخوردار است. همه آیات و اجزاء سوره در راستای رسیدن به هدایت خاص آن سوره در جای خود قرار گرفته­اند. در صورتی که نقشه سوره و سناریوی آن برای مخاطب تبیین شود، مخاطب ارتباطی علمی، عاطفی و عملی با سوره برقرار خواهد کرد.
  • انس­مداری و پایداری: هر سوره باید در رابطه­ای طولانی، مستمر و همیشگی با مخاطب، خود را به او بشناساند و در دل مخاطب جای گیرد. ارتباط مقطعی و کوتاه مدت منجر به تاثیرگذاری و تحول در عرصه زندگی نمی­شود. یا لااقل آن تحول مطلوب را در پی ندارد. ما به دنبال تربیت مومن معمولی نیستیم. بلکه در پی تربیت یک مومن متقی و محکم و قوی قرآنی در ابعاد فکری، روحی، جسمی، علمی و عملی هستیم.

 

هدف آموزش:

موسسه راه بهشت، می­کوشد با بهره­گیری از همه تخصص­های قرآنی در حد امکان و به مقدار لازم، به یک الگوی مناسب در تعلیم و تربیت قرآنی دست یابد. در این الگو، قرائت، حفظ، تدبر و تفسیر هر کدام جایگاه خود را دارند و در یک سیستم آموزشی و نظام هدفمند قرار می­گیرند.

قرآن آموزان، در فرایند آموزش، می­توانند قرآن را به درستی و زیبایی بخوانند، مفاهیم و اهدافش را بفهمند، آیاتش را حفظ کنند و نتیجه آن را در زندگی به کار بندند. این همان چیزیست که در آیات و روایات از آن به «حمل قرآن» تعبیر می شود و عبارت است از جمع چهار فعالیت قرآنی:

  • قرائت (ترتیل)
  • ترجمه (تدبر)
  • ایمان (تصدیق)
  • عمل (تمسک)

این رویکرد جامع و غرض­محور که نگاهش به تحقق هدایت قرآنی و کاربردی کردن سوره­ها در زندگی است، همان «سبک زندگی قرآنی» نام دارد که همه ابعاد و ساحت­های زندگی را شامل می­شود. سبکی که در سیره معصومین مشهود و در کتاب خدا مکتوب است.

 

مخاطب آموزش:

مخاطب آموزش جامع قرآن کریم با رویکرد تفسیر ساختاری، می­تواند هر سنی از سنین مختلف زندگی به جز هفت سال اول، باشد. اما بهترین سن، برای آموزش این شیوه، اولین دوره ممکن است. اولین دوره­ای که امکان آموزش مفهومی قرآن­کریم به صورت متن محور وجود دارد، هفت سال دوم زندگی یعنی از 8 تا 14 سالگی می­باشد.

این دوره مختصات ویژه­ای دارد که سایر دوره­های زندگی ندارند:

  • این دوره ابتدای دوره آموزش مستقیم است. فرزندان ما در این دوره وارد مدرسه و نظام آموزشی می شوند. ذهن آنها در حال شکل گیری و یادگیری است. بهتر است که در ابتدای شکل گیری آموزشی، جهت دهی قرآنی صورت بگیرد.
  • این دوره در اطراف بلوغ قرار دارد. بلوغ، آغاز تکلیف و شروع یک مسیر پرتلاطم است. تفکر قرآنی موجب می­شود تا قبل از اینکه فرزند ما با آسیب روبرو شود و یا به دوراهی­های حق و باطل برسد، وظیفه او را از قرآن برایش مشخص کنیم و او را سرگردان و سردرگم در وادی بلوغ و تکلیف رها نکنیم. آموزش دیرهنگام گاهی نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.
  • این دوره، دوره نرمی ذهن و آمادگی قلب برای تعلم و تربیت است. دوره­ایست که به راحتی می­توان نقش قرآن را بر لوح دل نوجوان، حک کرد. این دوره نه مانند هفت سال اول سست و زودگذر و خالی از تحلیل است و نه مانند هفت سال سوم، سخت و سرکش! این دوره از یک حالت انقیاد و عبودیت در تعلیم و تربیت برخوردار است. از همین رو به دوره عبودیت نامگذاری شده است.

 

تاریخچه تاسیس

  • ایده تاسیس

تاثیر آموزش مفهومی قرآن کریم در بزرگسالان، دغدغه آموزش تدبری قرآن به کودکان و نوجوانان را در ما ایجاد کرد. آموزش به­هنگام و بنیادین، که می­تواند بر شخصیت فکری و بینشی هر کسی تاثیر بسزایی داشته باشد. لذا به سمت برگزاری کلاس­هایی برای سنین 8 تا 14 سال رفتیم.

ابتدا این آموزش برای کودکان و نوجوان این سن، در برخی از مدارس و مساجد شهر تهران اجرا گردید. بین سال­های 93 تا 95 کلاس­های پراکنده و پرشوری در تهران برگزار شد. بازخوردها نشان می­داد که خلأ جدی در حیطه آموزش قرآن به کودک و نوجوان وجود دارد. تاثیرات مثبت و مهمی که این آموزش­ها در پی داشت، ما را به سمت تاسیس یک مرکز آموزش قرآنی کشاند.

  • ضرورت تاسیس

لزوم همبستگی یک تیم پژوهشی برای تولید ایده و محتوا و ضرورت اتحاد مربیان و معلمان تدبری قرآن برای کودکان و نوجوانان در راستای پاسخگویی به تقاضاهای تدریس و پر کردن خلأ آموزش مفهومی و کاربردی قرآن در عرصه رسانه برای سنین 7 سال به بالا، همه اینها اقتضای تاسیس یک موسسه و ضرورت تهیه یک مرکز علمی و اجرایی را به همراه داشت.

ابتدا ضرورت تاسیس چنین موسسه و مرکزی در شهر تهران برحسب میدان فعالیت، ما را به سمت تاسیس مرکز آموزش تدبری دانش­آموزان در تهران سوق داد. اما به تدریج و در مدت زمان کوتاهی خدای متعال بنای این موسسه را در قم نهاد.

  • مراحل تاسیس

در زمستان 1395، با اجاره یک واحد آپارتمانی در شهرک پردیسان قم، مرکز آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان، آغاز به کار کرد. با اجرای چند پروژه از جمله برگزاری نمایشگاه تجسمی سوره مبارک صف در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در اردیبهشت 96، ضروت توسعه احساس شد و ایده انتقال دفتر به مرکز شهر قم مطرح گردید. چرا که امکان برگزاری کلاس و برنامه آموزشی در دفتر پردیسان نبود.

در خرداد 1396 مصادف با ماه مبارک رمضان، با تقدیر و تدبیر خدای متعال و با کمک یکی از خیرین محترم قرآنی، ساختمانی در مرکز شهر قم (خ شهید صدوقی) خریداری و در اختیار موسسه قرار داده شد. این ساختمان یک منزل مسکونی قدیمی بود و برای تبدیل شدن به یک موسسه نیاز به تعمیرات و تغییرات اساسی داشت. لذا در خرداد و تیر 1396 ساختمان موسسه در دست تعمیر و بنایی قرار گرفت و در نهایت 5 اتاق کوچک و بزرگ آموزشی و اداری در آن تعبیه شد.

در شهریور همان سال موسسه کلاس­های آموزشی خود را رسما آغاز کرد. اولین کلاس­های آموزشی موسسه راه بهشت، برگزاری یک دوره کوتاه مدت تربیت مربی جهت جذب مربی و برگزاری یک دوره فشرده تدبر در قرآن برای قرآنیون کشور عراق (از شهر کربلا) بود. بعد از آن موسسه، برای کلاس­های تربیت مربی و دانش­آموزی خود، جهت دوره پائیز و زمستان، تبلیغ و ثبت نام خود را آغاز کرد و از مهر 96 کلاس­های دانش آموزی نیز برپا گردید.

شخصیت حقوقی

  • مجوز و اساسنامه

با توجه به اینکه موسس و اعضای اصلی موسسه از طلاب محصل شهر قم بودند، به نظر می­رسید که این کار از رسالت­های اصلی حوزوی و از شئون تبلیغی و طلبگی به شمار می­آید و می­بایست ماهیت حوزوی جمع حفظ گردد. لذا درخواست تاسیس موسسه و صدور مجوز به معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم تقدیم شد. بعد از طی مراحل قانونی و تکمیل مدارک و انجام مصاحبه، مجوز تاسیس موسسه و گروه فرهنگی تبلیغی با نام «راه بهشت» و با مسئولیت حجت الاسلام قدیر اسفندیار در شهریور 1396 صادر گردید.

 

  • نامگذاری موسسه

بعد از برپایی ساختمان، از همه علاقمندان و مخاطبان در یک فراخوان عمومی دعوت شد تا نام پیشنهادی خود برای موسسه را ارسال کنند. نام­های زیادی دریافت شد و از میان آنها، نام «راه بهشت» که مخفف آن، کلمه «ربّ» است انتخاب گردید و لوگوی آن طراحی شد. فعالیت­های موسسه در طی مراسمی، رسما افتتاح گردید. این مراسم با تشریف فرمایی و سخنرانی معاونت محترم تهذیب حوزه­های علمیه کشور (حجت الاسلام ملکی) و قائم مقام محترم سازمان صدا و سیمای کشور (حجت الاسلام سید موسوی مقدم) در شهریور 96 در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم برگزار گردید.

 

  • مدیریت موسسه

حجت الاسلام قدیر اسفندیار متولد 1362 ؛ ایشان در زمینه تفسیر و علوم قرآن نزد اساتید برجسته­ای چون استاد نقی پورفر، استاد صبوحی، استاد بهجت­پور، استاد رستم­نژاد، استاد خوش­منش، استاد فاکر، استاد مودب، استاد نجارزادگان، استاد جزایری، استاد بابایی، استاد رضایی و …. تعلم کرده­اند. تحصیل تخصصی در زمینه تفسیر و علوم قرآن و شاگردی اساتید برجسته قرآنی در قم از طرفی و گرایش به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و شاگردی استاد راستگو از طرفی دیگر موجب شد تا محتوا، مخاطب و مهارت در کنار هم ایده تاسیس این موسسه را در ذهن او جاری کند.

 

سوابق تحصیلی:

  • تحصیل در درس خارج حوزه علمیه
  • فارغ التحصیل سطح دو و سه تفسیر و علوم قرآن
  • تحصیل در سطح چهار تفسیر و علوم قرآن مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه قم
  • فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدرسی معارف گرایش قرآن از دانشگاه شهید بهشتی تهران

سوابق علمی:

  • تالیف مقاله علمی پژوهشی در مجله آینه معرفت دانشگاه شهید بهشتی
  • تالیف درسنامه ره توشه نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی
  • تالیف کتاب شعر تدبری سوره ناس
  • تالیف کتاب کمیک داستان تدبر سوره ناس
  • مشارکت در تالیف کتاب تلخیص تفسیر المیزان
  • مشارکت در پروژه پژوهشی تفسیر همگام با وحی
  • تنظیم، تدوین و تهیه کتاب روش تدریس تدبری قرآن کریم
  • تالیف کتاب درسنامه آموزش تدبری قرآن برای کودک و نوجوان 8 تا 14 سال

سوابق اجرایی و آموزشی:

  • مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت دریای معارف فیروزکوه و عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان (1385 تا 1388)
  • مسئول طرح صالحین (معاون تعلیم و تربیت) سپاه ناحیه فیروزکوه (1388 و 1389)
  • ممتاز تحصیلی در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم (از 1385)
  • مبلغ مستمر و ممتاز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (از سال 1389 تا 1392)
  • استاد دروس معارف و تخصصی دانشگاه شهید بهشتی تهران و آزاد واحد رودهن و فیروزکوه (1388 تا 1390)
  • استاد بیان تفسیر در حوزه و موسسات قرآنی از سوی موسسه تمهید قم (از 1390)
  • استاد تدبر در قرآن در حوزه، دانشگاه و موسسات قرآنی از سوی موسسه تدبر در کلام وحی قم (از 1391)
  • معاون علمی و اجرایی موسسه تدبر در کلام وحی قم (1391)
  • قائم مقام مدیر در موسسه قرآن و عترت رهپویان ولایت تهران (1392)
  • مدیر مدرسه ابتدایی سادات موسوی تهران (1393)
  • معلم قرآن مدرسه متوسطه اول سادات موسوی تهران (1393)
  • مربی کودک و نوجوان در مدارس و مناسبات از سوی مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی (از 1385)
  • مجری طرح تدبر در قرآن دانش آموزی در منطقه 18 آموزش پرورش تهران (1393 تا 1395)
  • استاد تفسیر و علوم قرآن مجموعه روحانیون خاتم ص از سوی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن (1396)
  • مدیر مسئول موسسه قرآنی و مدیر گروه فرهنگی تبلیغی راه بهشت حوزه علمیه قم (در حال حاضر)

 

چشم انداز، اهداف و ماموریت

  • چشم انداز و دورنما
  • چشم انداز موسسه قرآنی راه بهشت در افق 1404 و موافق با پایان چشم انداز بیست ساله کشور، طراحی گردیده است که شامل اجزاء زیر می­باشد:

دستیابی به الگوی صحیح و جامع آموزش قرآن کریم و توسعه آن در سطح کشور با هدف تحول در نظام آموزش قرآن در هفت سال دوم در سال 1404

  • دستیابی به الگوی صحیح و جامع آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال
  • توسعه آموزش الگوی صحیح و جامع در سطح کشور تا سال 1404 به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال
  • تحول نظام آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال، با تاثیرگذاری بر نهادهای تصمیم­گیر بالادستی در حوزه­های مربوطه اعم از آموزش پرورش و …
  • اهداف
  • برقراری انس و ارتباط با قرآن و ایجاد یک محیط قرآنی برای کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال
  • تعلیم تدبری و آموزش کاربردی مفاهیم و سوره­های قرآن کریم به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال
  • تربیت و تزکیه قرآنی در جهت پرورش و شکوفایی استعدادها و ظرفیت­های کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال

 

  • ماموریت
  • پژوهش، ایده پردازی و تولید محتوای مناسب برای آموزش جامع قرآن به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال
  • آموزش محتوا به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال در موسسه، مدارس و مراکز متقاضی دیگر
  • تربیت مربی آموزش جامع قرآن کریم با رویکرد تدبر برای کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال
  • تولید محصولات رسانه­ای و هنری در جهت تاثیرگذاری فراگیر بر اذهان عمومی و متمرکز و مؤثر بر مخاطب 8 تا 14 سال
  • تولید محصولات فرهنگی تبلیغی در جهت ایجاد سبک زندگی قرآنی و پوشش و پشتیبانی جریان آموزشی در راستای توسعه و تثبیت اهداف فکری و تربیتی

ساختار کلی موسسه در یک نگاه

 

اجرای برنامه ­های هیئت مدیره برای رسیدن به سیاست­ها و اهداف
برنامه ریزی برای تحقق سیاست­ها و تعیین راهکارهای اجرایی
تعیین سیاست های کلی و خط مشی موسسه و تامین سرمایه
  • ساختار علمی موسسه در یک نگاه

مدیر مسئول، مسئولیت علمی و مدیریت گروه­های پژوهشی و آموزشی موسسه را نیز بر عهده دارد و هدایت علمی و جهت­گیری آموزشی با مدیریت مدیر مسئول انجام می­گیرد.

 

  • ساختار اجرایی موسسه در یک نگاه

مدیر عامل، مسئول کادر اجرایی و پرسنل موسسه است. ایشان مدیر اجرایی و مسئول همه امور دفتری موسسه و مجری و پشتیبان تمام طرح­های اجرایی موسسه اعم از آموزشی و اداری می­باشد.